BESTUUR
Zoals bij iedere vereniging draait ook het dagelijks bestuur van Apollo op vrijwilligers. De personen uit het bestuur kunt u te allen tijden benaderen om onduidelijkheden of ideeën kenbaar te maken zodat zij Uw vereniging kunnen besturen.
Voorzitter
Vacature
Penningmeester
Gerard Uijen (072 – 57 45 479 / penningmeester@kvapollo.nl)
Secretaris
Inge Nieuwendijk (06 – 52 67 94 38 / secretaris@kvapollo.nl)
Technische Zaken en Wedstrijdzaken
Fred Vermue (06 – 51 27 06 07)
Publiciteit- & Sponsoring
Koen Montijn
Lid van het bestuur
Koen Montijn
Maico Snijder
Koen Barhorst
TECHNISCHE ZAKEN COMMISSIE
Technische commissie oftewel technische zaken zorgt binnen Apollo voor de indeling van teams en spelers. Door het trainingsniveau te bewaken en actief te ondersteunen of ondersteuning te bieden probeert deze commissie om alle competitie spelende leden naar een hoger niveau te brengen. Clinics, trainerscursussen en vergaderingen met trainers erbij moeten ertoe bijdragen om dit allemaal te realiseren. Ook zorgen zij er in overleg voor dat de teamindelingen worden gemaakt.
Technische zaken werkt veelal achter de schermen. Mocht u daarom vragen hebben of iets willen weten, spreek ons aan op het veld of neem contact op.
Trainingen
Hulp nodig bij het maken van een training? Spreek een selectie trainer of iemand van de TZ aan of wellicht dat onderstaande links hulp bieden:
Voorzitter
Koen Montijn (tz@kvapollo.nl)
Leden
Fred Vermue
Kai-Fung Siu
Koen Montijn
Marcel Bockweg
Martijn Dreumer
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Fred Vermue (06 – 51 27 06 07)
WEDSTRIJDZAKEN COMMISSIE
De commissie Wedstrijd Zaken verzorgt alles omtrent (oefen)wedstrijden, van de spelerskaarten, vervoerschema’s voor de jeugd tot een bus bij mogelijke kampioenschappen. uiteraard e.e.a. in samen werking met de Technische zaken en/of de betrokken trainers/coaches.
Afbellen voor wedstrijden
Graag bij eigen coach of trainer afmelden.
Overige jeugd- en seniorenteams bij de coach of aanvoerder
Coordinator
Jozien Montijn (06 –53 28 20 90)
j.montijn@kvapollo.nl
Wedstrijdsecretariaat
Jozien Montijn
j.montijn@kvapollo.nl
Oefenwedstrijden
Kim van de Berg
19kim1981@gmail.com
Scheidsrechtercoördinator
Lars van der Laan & Jeroen Kuhnen
kvapolloscheidszaken@gmail.com
Vervoersschema’s jeugd
Ligia Berkhout
ligiaberkhout@gmail.com
Rooster zaaldiensten
Saskia Zonneveld
cpa.zonneveld@quicknet.nl
Coördinator jeugdzaken
Ligia Berkhout
ligiaberkhout@gmail.com
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Fred Vermue (06 – 51 27 06 07)
ARBITRAGE COMMISSIE
De arbitragecommissie zorgt voor alle zaken rondom scheidsrechters: het scheidsrechter schema voor de jeugd en breedtesport en het opleiden en inzetten van (jeugd)scheidsrechters.
Ze hebben als doel een groep van scheidsrechters te vormen en behouden, die gemotiveerd en met plezier wedstrijden begeleiden, waardoor de vereniging kwalitatief goede scheidsrechters kan leveren op elk niveau en voldoet aan de eisen van de KNKV.
We zijn altijd op zoek naar nieuwe scheidsrechters. Heb jij interesse in de opleidingsmogelijkheden als scheidsrechter en wil je meer informatie? Neem dan even contact met ons op.
Voorzitter
Vacature (kvapolloscheidszaken@gmail.com)
Leden
Jannes Zuidema
Scheidsrechtercoördinator
Lars van der Laan & Jeroen Kuhnen
kvapolloscheidszaken@gmail.com
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Ciska Lauffer
FEESTCOMMISSIE
De Feest- en Activiteitencommissie (FAC) organiseert regelmatig feesten en activiteiten voor de leden van Apollo. De feesten zijn vaak thema gebonden en hopen dan ook dat een ieder zich hierin kan vinden en mee doet in de verkleed partijen. Bij de activiteiten moet men denken aan de schutterstoernooien, ouder/kind wedstrijden en sinterklaas vieringen.
Heb je vragen of leuke ideeën? Of heb je zin om ons te helpen, door bijvoorbeeld een keertje achter de bar te staan met een feest, helpen met opbouwen van een feest? Of wil je gewoon ons laten weten wat jij van een feest vond? Dan horen wij het graag!
Voorzitter
Rik Zonneveld (fac@kvapollo.nl)
Leden
Cindy van Keizerswaard
Mathijs van de Lageweg
Melvin Slingerland
Patrick van de Geer
Simone Bothe
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Maico Snijder
FEESTCOMMISSIE JEUGD
De Feest- en Activiteitencommissie voor de jeugd organiseert regelmatig feesten en activiteiten voor de kids van Apollo. De activiteiten en feesten zijn vaak thema gebonden en hopen dan ook dat een ieder zich hierin kan vinden en mee doet in de verkleed partijen.
Voorzitter
Nicoline van Rooijen (chrisnicoline@gmail.com)
Leden
Jetty Kortekaas
Mathijs van de Lageveld
Margreet Dekker
Vincent Kranenbarg
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Koen Montijn
KANTINE COMMISSIE
De Kantine commissie (KC) verzorgt alles in en om de kantine, uiteraard met diverse helpende handjes zoals bijvoorbeeld de schoonmaakploeg die op hun beurt elke week een ander team uitnodigen ze te komen helpen. De kantine diensten worden door de commissieleden en een vaste groep vrijwilligers ingevuld. Daarnaast verwachten we van ieder lid en/of ouders/verzorgers dat zij ook beschikbaar zijn om een enkele keer bardienst te draaien. Instructie m.b.t de bardienst is beschreven in de blauwe map die in de la ligt onder de kassa.
Tijdens je dienst heb je recht op twee consumpties. Met het indelen van de kantinediensten is rekening gehouden met het feit dat tenminste één ervaren persoon dienst heeft. In het weekend kan de kas en sleutels zowel gehaald en teruggebracht worden bij Gerard Uijen.
De regels met betrekking tot de huisregels van de kantine en de kleedkamers die hieronder vermeld staan spreken voor zich, een ieder behoord zich hier aan te houden en hopelijk gebeurt dit al.
Voorzitter
Maico Snijder
Leden
André Koops
Anneloes Dreumer
Eef Pastijn
Judith Nieman
Petra de Groot
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Maico Snijder
Huisreglement kantine en kleedkamers
• Roken is in en om het gehele gebouw verboden;
• Er wordt geen alcohol geschonken aan jongeren onder de 18 jaar;
• Er wordt geen alcohol geschonken tijdens jeugdwedstrijden
• Op tijden dat er alcohol geschonken wordt zijn de barmedewerkers in het bezet van het IVA certificaat
• Er mogen geen onbevoegden achter de bar (m.u.v. KC leden, degene met kantinedienst en bestuursleden);
• Tassen alleen in het tassenhok of boven op de kapstok;
• De kantine is geen ruimte voor omkleden of schoenen wissel, daar zijn de kleedkamers voor;
• Niet op de tafels zitten;
• Niet met je schoenen op de tafels of stoelen;
• Terrasstoelen mogen niet gebruikt worden op het kunstgrasveld
• Scheidsrechters dienen op een nette manier ontvangen te worden en ontvangen van de bardienst medewerker de sleutel van de scheidsrechterskleedkamer;
• Bij gebruik van de kantine door de Commissies binnen de vereniging anders dan de openingstijden, moet men dit doorgeven bij de KC;
• Openstaande bonnetjes dienen binnen een maand te worden betaald;
• Het moedwillig kapot maken van eigendommen van de vereniging worden bij u in rekening gebracht;
• Kleedkamers dienen na ieder gebruik aangeveegd en schoon achter gelaten te worden;
• Laatst trainende of spelende ploeg sluit materiaalhok en kleedkamer af en zorgt dat deze schoon achtergelaten wordt. Vervolgens draagt men de sleutel over aan de kantinedienst of sluit de kantine volgens de instructies af;
• Bij aspiranten en pupillen is dit de taak van de coach/trainer.
• instructies voor de kantinediensten zijn beschreven in de blauwe map die in de la ligt onder de kassa.
MATERIAALCOMMISSIE
De Materiaal Commissie verzorgt al het materiaal wat maar nodig is tijdens trainingen en wedstrijden. Van de palen en ballen tot de lijnen (waar die nog nodig zijn) en het transport tussen de zaal- en veldperiodes.
Ook tijdens de diverse toernooien zal u deze commissie regelmatig in actie zien om daarvoor de materialen zo goed mogelijk op peil te houden.
Voorzitter
Vacature (materiaalcommissie-apollo@ziggo..nl)
Leden
Erik van Wanrooij
Mathijs van de Lageveld
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Koen Montijn
MIXTOERNOOI COMMISSIE
Apollo’s Mixtoernooi is al sinds jaar en dag een begrip bij Apollo, ooit bedacht door Rik Karsten en Ger van Nimwegen om de gehele vereniging te husselen en om de Mix eer te strijden.
In de loop der jaren zijn er steeds meer familie, vrienden en bedrijven teams die zich opgeven. Deze spelen over het algemeen in ‘eigen’ poules om de korfballers en niet korfballes iets wat ruimte te kunnen geven.
Al met al een gezellige happening tijdens Hemelvaartsdag op en rond de korfbal velden en in de Apollo kantine.
Voorzitter
Koen Montijn (mixtoernooi@kvapollo.nl)
Leden
Rik Zonneveld
Sven Zijp
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Inge Nieuwendijk (06 – 52 67 94 38)
PUBLICITEIT- EN SPONSORCOMMISSIE
Apollo is een vereniging die zich duidelijk in het maatschappelijk leven wil laten zien. Daarvoor is publiciteit nodig en zijn verbintenissen met het bedrijfsleven wenselijk.
Via sponsoring van teams en evenementen, advertenties, bord- en korfreclame komt er een derde stroom financiën binnen. Wekelijks geeft Apollo een persbericht uit waarin naast een wedstrijdverslag van het eerste team ook een bericht vanuit de rest van de vereniging opgenomen is. Naast de externe contacten is er ook de communicatie binnen de vereniging.
Hoe kunt u Apollo sponsoren?
Wilt u met uw bedrijf ook onze vereniging steunen dan zijn daarvoor verschillende mogelijkheden die we hieronder op een rijtje zetten. Op dit moment biedt Apollo de volgende mogelijkheden:
- Teamsponsoring
- Bordreclame
- Korfreclame
- (Online-) adverteren
- Wedstrijdbalsponsoring
- Evenementen sponsoring
- Maatwerkmogelijkheden
Voor meer informatie over bovenstaande mogelijkheden, klik hier!
Kortom, bent u geïnteresseerd of heeft u vragen? Neem contact op met onze Publiciteit- en Sponsorcommissie via ps@kvapollo.nl.
Voorzitter
Stefanie van Helvoirt (ps@kvapollo.nl)
Leden
Ruben Kuipers
Tim Sterrenburg
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Koen Montijn
RECREANTEN COMMISSIE
De recreantencommissie houdt zich bezig met het uitdragen en optimaliseren van de recreanten korfbalsport binnen (en buiten) Apollo.
De recreanten van Apollo kenmerken zich door een gezellige en sportieve groep mensen met een binding naar de korfbalsport. Dit kan zijn als ouder van een van onze (jeugd)leden, als oud korfballer of gewoon omdat het leuk is om sportief bezig te zijn en een balletje te gooien.
De recreanten trainen 1x per week en spelen zo nu en dan een toernooi tegen andere recreantenteams in Nederland.
Eén van onze hoogtepunten is onze eigen recreantentoernooi op ons eigen sportveld, welke wij traditiegetrouw houden in het tweede weekeind van september.
Voorzitter
Simone Boeren (recreantenapollo@gmail.com)
Leden
Anneloes Dreumer
Lígia Berkhout
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Gerard Uijen (072 – 57 45 479)
SCHOOLKORFBALCOMMISSIE
Elk jaar wordt er voor de basisscholen van Heerhugowaard en omstreken het schoolkorfbaltoernooi georganiseerd. Dit is voor de leeftijdsgroepen 3&4, 5&6 en 7&8.
Het toernooi wordt op een zaterdag in april of mei gehouden. Afhankelijk van vakanties en andere evenementen. In de week voor het schoolkorfbaltoernooi wordt er getraind op diverse dagen. Dit gebeurt op ons eigen sportveld door onze eigen leden. De kinderen leren hier hoe korfbal gaat en oefenen met scoren.
Het toernooi wordt georganiseerd door de commissie. Maar de hele vereniging helpt mee tijdens de toernooi dag door middel van begeleiden, coachen, wedstrijden fluiten en/of in de kantine helpen.
Voorzitter
Lotte Doedens (schoolkorfbal@kvapollo.nl)
Leden
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Inge Nieuwendijk (06 – 52 67 94 38)
TRAININGSWEEKENDCOMMISSIE
Nadere details over de trainingsweekendcommissie volgen.
Voorzitter
Koen Barhorst
Leden
Dominique van Helvoirt
Emmy Montijn
Rik Zonneveld
Sven Zijp
Michelle Wildenburg
Contactpersoon in het Apollo bestuur
Inge Nieuwendijk (06 – 52 67 94 38)