KV Apollo uit Heerhugowaard heeft met ingang van het seizoen 2024-2025 een nieuwe hoofdtrainer/coach voor ons vlaggenschip.

door: Technische Commissie

Wij zijn verheugd om te mededelen dat wij vanaf het nieuwe seizoen een nieuwe trainer/coach hebben aangetrokken voor ons vlaggenschip.

Wij zijn verheugd om Ton van Duin te mogen verwelkomen bij onze club. Vanaf het nieuwe seizoen zal Ton de nieuwe trainer/coach worden van senioren 1. Samen met Koen barhorst (senioren 2), Saskia Zonneveld (team manager) en Theo Dreumer (fysiotherapeut) vormen zij de staf voor het nieuwe seizoen.

Ton is momenteel hoofdtrainer bij Helios en hieronder wilt hij zich graag voorstellen:

—-

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ton van Duijn, ik ben 50 jaar jong en ben getrouwd met Inge. We hebben 2 kinderen, een dochter van 16 en een zoon van 13.

Mijn korfbal carrière gaat ver terug. Op mijn 6e ben ik begonnen bij Watervliet (nu HBC) in Beverwijk. Heb ook gespeeld bij Stormvogels, Hoger Op (nu Furore) en Helios. Ik ben op mijn 38ste gestopt met selectie korfbal en ben toen begonnen met trainen geven. Eerst 2 jaar Helios 2 en aansluitend bij Stormvogels 1. Dat heb ik 5 jaar gedaan. De afgelopen 5 jaar heb ik Helios 1 gecoacht, maar nu ben ik toe aan iets anders.

Eerst dacht ik eraan om een jaartje niks te gaan doen, maar toen kwam Apollo! Dat is een club die ik graag een keer zou willen trainen/coachen. Na 2 goede en leuke gesprekken waren we eruit. Ik ben erg blij en kijk er naar uit om aan de slag te gaan.

Hopelijk zien we elkaar volgend seizoen op het veld van Apollo en wil je nog wat van me weten dan kun je me gerust even aan schieten.

Met een vrolijke groet,
Ton

—–

We zijn ervan overtuigd dat zijn inzet en kennis een positieve bijdrage gaat leveren aan de ontwikkeling en prestaties van de selectie.

Namens de technische commissie wensen wij Ton een mooie afsluiting toe bij Helios en verwelkomen hem hartelijk per volgend seizoen.